Olayın Özeti: Tüketici, 06.01.2014 tarihinde ………..’den 2.160,00 TL bedelle cep telefonu satın aldığını, söz konusu ürünün ekran düğmesinin çalışmaması ve parmak izini tanımaması sebebi ile garanti kapsamında servise verdiğini, ancak 07.02.2015 tarihinde onarıldığını beyan etmeleri üzerine almaya gittiğinde ekranın camının kırılmış ve arka kasasının açık olması üzerine söz konusu ürünü teslim almadığını daha sonra tekrar tekrar servise gönderdiğini, en son 18.02.2015 tarihinde ekran değiştiğini ve probleminin çözüldüğünü söylediklerini, ancak öz konusu üründe sonradan olma darp ve çizikler olduğunu ve probleminin çözülmediğini, bu sebeple söz konusu ürünün geri alınarak yenisi ile değiştirilmesine ya da ürün bedelinin tarafına iade edilmesi yönünde karar verilmesini talep etmektedir.
Şikayet Edilenin Savunmasının Özeti: İlgili firmadan 19.08.2015 tarihli yazıyla savunma istenmiş, ilgili firma savunmasında özetle; müşterimiz öncelikle 29.01.2015 tarihinde servise verdiği cihazı 02.07.2015 tarihinde onarıldığını belirtmekte, serviste cihazın 6 ay gibi beklemesi mümkün değildir. Biz satıcı olarak ……… marka cihazları ……. yetkili servis ……… gönderip cihazla ilgili işlemleri sadece burada yapılmaktadır. ………. cihazlarda genellikle …….. tarafından cihaz değişimi yapılmaktadır. Müşterimizin cihazı 06.01.2014 tarihinde ve servis 29.01.2015 tarihinde vermiştir. Bu 1 yıl içinde cihaz ile ilgili sorunun giderilmesi için firmamıza değil de niçin ……. vermiştir. …… yetkili servislerde telefon ekranları orijinal takılmaktadır. Müşterimiz cihazı firmamıza getirdiği ………… yetkili servisimiz olan olan …………….. gönderilip ekranın orijinal olup, olmadığı, cihazda yetkisiz müdahale olup olmadığını öğrenebiliriz’’ şeklinde cevap vermiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Tüketicinin ve firmanın belge ve eklerinin incelenmesi sonucunda, 6502 sayılı Tüketicinin korunması hakkında kanunun Garanti belgesi yönetmeliğinin 8. 9. Maddesinin (b bendi) göre 20 iş günü içerisinde tesliminin yapılmadığı anlaşıldığından ve tüketicinin talebine cevap verilmediği tespit ve kanaati doğrultusunda aşağıdaki hüküm kurulmuştur.
HÜKÜM:
Tüketicinin talebinin KABULÜNE;
Ayıplı ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişim mümkün değil ise fatura bedeli olan 2.160,00 TL’nin şikayet edilen firma tarafından tüketiciye iade edilmesine, itirazı kabil olmak üzere karar verildi.
- NOT: 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 70. Maddesi’nin 3. fıkrası uyarınca taraflar, Hakem Heyeti kararlarına karşı, tebliğden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Hakem Heyetinin bulunduğu yerdeki Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirler.
Kaynak: http://tuketicikararlari.net/serviste-20-is-gununu-gecen-cep-telefonu-karar-ornegi/